Search This Blog

Wahai Jiwa Yang Sedang Sakit

::  Bismillahirrahmanirahim  ::
~dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang~


aku menyeru dengan nama PENCIPTA ku
dengan segala matlamat dan tujuan
agar dilimpahkan rahmat dan berkat
Supaya 'tenang' disana menjadi milikku

Wahai jiwa yang sungguh sensara
Maaf atas segala peristiwa silamku
Yang membuatkanmu merana
Yang menyebabkanmu derita

Wahai jiwa yang sungguh lembut
Maafkanku kerana membuatmu kusut
Melakukan dosa tanpa rasa takut
Menodaimu dengan dunia yang serabut

Wahai jiwa yang dulunya suci
Maafkanku kerana menyimpan hasad dengki
Sedangkan ia perlu dihindari
Dan kini sakitmu menjadi-jadi

Wahai jiwa yang bersih
Maafkanku melakar noda ditempatmu yang putih
Tanpa perasaan pilu dan sedih
Sedangkan engkau merintih pedih

Maafkanku . Maafkanku . Maafkanku
Aku ingin kembali merawatmu
Aku ingin kembali menjagamu
Membelai dan memahamimu

Inginku hiasi mu wahai jiwa
Dengan perhiasan yang sempurna
Berdinding keimanan dan tabir dari keikhlasan
Di jaga oleh takwa dan taat

Aku ingin lindungimu Wahai jiwa
dengan perasaan benar dan jujur
Menutupimu dengan perasaan malu dan insaf
Di aliri dengan sungai kasih sayang dan cinta

Pulihlah jiwa . Sembuhlah jiwa
Aku menyesali perbuatanku dulu
Aku berharap engkau sembuh
Agar PENCIPTA meredhai kita bersama


--coretan dan nukilan dari si penulis--

2 comments:

Post a Comment

Budak Baik Cakap